Kinyúlt Gagyidasz-póló, püréfoltos macinaci - miben maminbabázzak?

2016-03-16 19:03:47

A gyerek maminbabás szerelése még okés. Könnyű body - évszaktól függően rövid vagy hosszú ujjú -, harisnya, esetleg zokni. Érdekes, hogy a legtöbb anyuka éppen erre kíváncsi, vagyis hogy mibe öltöztesse Maminbaba órára a BABÁT. Azt sokkal ritkábban kérdezik meg, hogy ANYUKA miben táncoljon; mindenki érti a "sportos öltözet" kifejezést.

                Pedig hölgyeim, gondoljatok kicsit magatokra is! Végre nagy nehezen kimozdulsz, ott egy csomó másik anyuka, szemben a tükör, amiben 60 percig bámulhatod magad, ráadásul laza a bokaízületed, két számmal nagyobb a cicid... soroljam? Legyetek szépek! Erről szól ez a cikk, no meg persze néhány praktikus tanácsot is olvashattok 25 év sporttapasztalata alapján.

Következzenek Kitti márciusi maminbabás öltözködési tanácsai - józan paraszti nyelven!

                Az megvan, amikor 10-15 évvel ezelőtt az aerobik órán az első sorokban kizárólag talpig Jessica-dresszbe öltözött macskanők álltak full make-upban, zéró izzadságfolttal? Hát én sajnos mindig hátrébb tornáztam, ahol nem annyira a külcsíny, hanem a mozgás volt a fontos... Kinyúlt póló, bő gatya, kész. Sportoljunk, izzadjunk, ezért jöttünk. Ezt most már kicsit másképp látom. Az outletek, leárazások, plázák világában nem csak a kiváltságosok joga, hogy praktikus, kényelmes és mutatós ruhában sportoljanak. Előre bocsátom, hogy a cikkben üzlet- és márkaneveket is olvashattok, amelyekhez a Maminbaba - Hordozós Latin Fitnessnek semmilyen érdeke nem fűződik.

                Haladjunk alulról fölfelé. Sportoláshoz a legfontosabb kellék egy jó minőségű, az adott mozgásra kitalált cipő. Maminbabára a bokát tartó, magasabb szárú fitnesz cipőt javasoljuk, hogy a laza ízületeket kíméljük. Az osztott talpú tánccipők (mint pl. a Sansha) nagyon kényelmesek mindenféle táncsporthoz, de gondolj rá, hogy ezeket tényleg csak erre fogod tudni használni, és általában magasabb a sarkuk. Én nem ilyet hordok, mert régóta hűséges vagyok az Asics futócipőihez, és nemcsak Maminbabán használhatom. (Ha megnézel egy atlétikaversenyt a tévében, 10 sportolóból 8 ilyen cipőket használ.) De a márka mindegy is; legyen pillekönnyű, és olyan a talpkiképzése, hogy szinte visszapattansz a talajról. Próbáld ki a boltban: ugorj egy párat, fuss egy oda-visszát a soron, salsázz egyet. Ha hülyének néznek, gondolj arra: most röhögnek két percig, de Te évekig sportolni fogsz ebben a cipőben! Ha olyat keresel, amit esetleg a későbbiekben kocogásra, vagy bármilyen más mozgásra is hasznosítanál, érdemes szaküzletbe menni, kérdezni, és a leárazásokat keresni. Budapesten a Margit-szigeten például a futóklubosoknál próbálhatsz is, és tanácsokat kaphatsz szakemberektől. 10-12 ezer forintnál többet sosem szánok rá, és maximum 2 évente cserélem - ez fontos, mert sok használat után elveszíti az elasztikusságát és a tartását. Én gépben mosom harminc fokon, és még nem volt rossz tapasztalatom. Tornacipő ("simicipő") és utcai cipő totál felejtős, mert a lábboltozatodat nem tartja, és lúdtalpad lesz.  A sportolóknál gyakran jelentkező Achilles-íngyulladást megelőzheted egy sarokemelő szilikonbetéttel, amit bármelyik cipőboltban megvehetsz 2-3 ezer forintért, és nagyon hasznos, mert utána bármelyik cipődbe átrakhatod.

                A zokni apróság, de fontos: szerezz be két sportolásra használatos párat, amit lehetőleg tényleg csak erre használj (vagy cseréld rendszeresen). A színét válaszd a cipőd vagy a nadrágod színéhez - nagyon lehangoló tud lenni a rúgásoknál a sötét hosszú nadrág alól kikandikáló HelloKittys zoknicsoda. Ha testhez tapadó nadrágot hordasz, nagyon jól tud kinézni egy kötött ráncos lábszárvédő, de gondolj rá, hogy nyáron melegíteni fog.

                 Nadrágból óriási a választék, itt is a leárazott termékek közül érdemes választani.  Már a hipermarketek is tök csinos gatyókat árulnak, 3-4 ezer forintért nagyon szépet lehet kifogni. Én a sötétre szavazok, mert szeretném vékonyabbnak feltüntetni habtestemet, de sokfélék vagyunk. Ami viszont fontos: ne legyen nagyon bő a szára, mert elesel benne. Ha full pamutot veszel, ne csodálkozz, hogy az izzadás nyomot hagy - úgy nézel majd ki, mintha bepisiltél volna... Szóval keresgélj a dryfit anyagok között. Én a felül testhez simuló, a lábszáron enyhén bővülő fazont szeretem, és ha rajtad is van felesleg csípő-comb tájékon, ebben leszel a legcsinibb. A magasságát is nézd meg: a csípőig érő fazon nem túl kényelmes, és ha bevág, elég lehangoló is. Szóval legyen csak magasabb a dereka, és így akkor sem fogsz felszisszenni a gumírozástól, ha a későbbiekben hanyattfekve hasprésezel majd a konditeremben, vagy otthon a Béres Alexandra videódra.

                Póló tekintetében is szorgosak a kínai textilgyáros kollégák: végtelen a választék. Ebben a tekintetben hadd beszéljek kicsit haza. A maminbabás póló szuper választás. Komolyan, innen csókoltatom Enikőt, amiért anno a decathlonos ujjatlan trikóra esett a választása. Strapabíró, száz mosás után is ugyanúgy néz ki, ez is sportolásra kitalált spéci anyagból van, hordozáskor is kényelmes, illetve a hosszított fazon és az X-hát miatt nagyon csinos.  Nekem voltak fenntartásaim, mert elég vaskos felkarom van, amit nem szeretek közszemlére tenni, és a hónaljamnál is ki vagyok párnázva, de kellemesen kellett csalódnom. Ha nem akarsz beruházni rá, akkor fontold meg, hogy a pamut itt sem lesz jó választás az izzadás miatt (ami aztán a babádon landol nagyrészt). Illetve egy bő deszkás pólóban, amire anatómiailag helyesen ráveszel egy hordozót, a bevágások miatt elefántnak fogsz kinézni. Tényleg, én is jártam így, úgyhogy tudom miről beszélek, szóval válassz inkább szűkebb fazont. Ha télen hűvösebb van a teremben, jó megoldás lehet a trikó alá egy streccs síaláöltözet, ami a maminbabás pólóval tök jól mutat, és amit sportáruházakban alsóval együtt 3-4 ezerért megkapsz (Hervisben, InterSportban csak leárazáskor), de itt se full-pamutot válassz, mert oroszlánszagod lesz (saját tapasztalat).

                A normál melltartó sportoláshoz felejtős, erre még a csecsemős nővérek is felhívták a figyelmemet a kórházban.  Szerezz be egy sportmelltartót, mert évekig jó szolgálatot tesz. Itt nem baj, ha most egy számmal nagyobb kell, mert elég elasztikus ahhoz, hogy kisebb cicivel is tartson és jól érezd benne magad. Itt viszont nagyon elszállt árakkal is találkozhatsz. Figyu, semmivel nem tud többet a tizeniksz ezer forintos Nike, mint a H&M-es háromezres. 

                Nagyon praktikus, és lehet, hogy nem is hallottál még róla, hogy sportbugyit is lehet ám venni. Én egy ezresért vettem meg a sajátomat, ami ezzel a legdrágább bugyimmá avanzsált, de ez volt az elmúlt években a legjobb döntésem. Ez is dryfit anyagból készült, bazi kényelmes, és nem érzem a becsorgó izzadást a kamionos dekoltázsomban. Boltban nem néztem, egy oktatótársamtól vettem, de járj figyelmesen és biztosan találsz sportboltban is.

                Praktikus kiegészítő lehet izzadás ellen a csuklópánt, ami ha színes, totál feldobja az outfitedet, de egy dologra figyelj: NE a csuklódra tedd közvetlenül, hanem az alkarodra, mert az ízületnek nincs szüksége folyamatos tartásra (kivétel ez alól, ha csuklóproblémád van és szakember javasolta a viselését).

                Ha professzinálban nyomod a sportolást,  vagy a jövőre nézve is vannak elszánt terveid, nagyon-nagyon meg fogja hálálni a beruházást egy pulzusmérős sportóra. Ezek amolyan adó-vevő szerkezetek; egy övet kell felcsatolni a melled alá, kicsit megnedvesíted, az óra pedig veszi a jelet. A legegyszerűbbek 5-6000 ezer forintért (Decathlon, szupermarketek) kábé annyit tudnak, hogy mutatják a pulzusod meg esetleg az időt. Húszezerért már komolyabbakat találsz, kalóriaszámlálóval, stopperrel, személyre szabott célzóna mutatóval. A legprofibbak (pl. Polar) pedig már gyakorlatilag úgy működnek, mint egy személyi edző: megmondja az órád, melyik nap mit sportolj és milyen pulzustartományban. Ha komolyabbra ruházol be, figyelj rá, hogy ne a sarki Béla bácsihoz vidd elemcserére, hanem keress föl szaküzletet vagy szervizt, mert a Béla bácsik nagyon szét tudják barmolni ezeket a szerkezeteket, ha még nem láttak hasonlót. 

                Frizura terén nem nagyon kell magyarázni: hosszú hajúaknak konty vagy fonás, hogy ne zavarja a lófarok a gyerkőcöt. A szemedből csatold ki a hajat, és én a homlokomon sem szeretek frufrut hagyni, mert melegít, plusz a zsíros bőröm pattanásosodik. Jó megoldás a hajpánt, amiből nekem a rugalmas textilmegoldás vált be, a merev hajráf sporthoz kényelmetlen.

                A sminkkel csínján. A vakolat nemcsak nem való a terembe, de csúfítja is a bőröd. Pirosítóra sincs szükség, azt a Maminbaba megoldja. Egy kis szemspirál-szemceruza kombóba viszont még senki nem halt bele; ha szebbnek érzed tőle magad és egyébként is használsz, akkor hajrá. Az ékszerekkel is mértékkel. Egy apró fülbevaló okés, de a lengedező klipsz-csodák már zavaróak. A rágcsálható babás láncok nagyon divatosak, de kösd rövidre, az se zavarjon a mozgásban.

                Na most: ha a legszükségesebbeket összeszámoljuk (cipő, zokni, nadrág, melltartó, trikó), körülbelül 25-30 ezernél fogsz megállni, aminek Apa nem fog örülni. Ha csak nem vagy Krőzus vagy lottónyertes, azt javaslom, fokozatosan szerezd be a legszükségesebbeket. A cipő és a sportmelltartó az egészséged szempontjából fontos, úgyhogy ezekkel kezdj. Ha pedig megvetted az első Maminbaba bérletedet, akkor Apa is be fogja látni, hogy névnapodra igazán meglephet egy maminbabás pólóval...

                A lényeg tehát még egyszer: legyetek szépek! Nem csak anyák / tejcsárdák / szakácsnők vagyunk, hanem nők is! Hiszem, hogy a Maminbabára járó anyukák nem csak a mozgástól csinosodnak és töltődnek föl lelkileg, hanem attól is, hogy végre van hová felöltözni!

 

Fodorné Érsek Kitti, Maminbaba Debrecen

aerobik és ultimate frizbi sportedző,

Fit-ball top tréner,

tae-bo, capoeira fitness és Maminbaba - Hordozós Latin Fitness oktató

 

vissza a blogokhoz